تلفکس دفتر تهران: ٠٢١۴۴٢۵٣١١١

تولید کننده و صادر کننده فرآورده های نفتی نمونه کشوری

مقالات

صادرات وایت اسپریت

وایت اسپریت

به دلیل طیف وسیعی از صنایع که نیاز به وایت اسپریت دارند، این محصول بازار بسیار خوبی، مخصوصاً در کشورهای صنعتی و ثروتمند دارد. بسیاری از کشورها این محصول را خریداری کرده و در صنایع خود بکار می برند یا بعد از بهینه سازی و استاندارد کردن آن را به قیمت بالاتری به متقاضیان دیگر می فروشند. کد بین المللی کالا (HSN code) برای وایت اسپریت : 27101225 می باشد.

از وایت اسپریت به طور گسترده در صنایع خودرو، رنگ و نقاشی، ساخت و ساز و ساختمان سازی استفاده می شود. به دلیل حلالیت بالا می توان از آن به عنوان حلال در قسمتهای مختلف صنایع مانند: حلال تمیز کننده، حلال استخراج، حلال چربی زدایی، حلال ذرات معلق در هوا و در رنگ، لاک، نگهدارنده چوب و محصولات آسفالت استفاده کرد.

به استناد وب سایت: Volza.com/p/white-spirit/ از ابتدای سال 2023 تا آگوست همین سال 2053 خریدار و 2182 فروشنده حدود 120.000 محموله وایت اسپریت را خرید و فروش کرده اند. کشورهای هلند (6410)، هند (5345)، آلمان (3695) بیشترین تعداد محموله های وارداتی وایت اسپریت را از ابتدای سال 2023 تا کنون داشته اند.

مهمترین کشورهای خریدار وایت اسپریت از ابتدای سال 2023 تاکنون کشورهای: هند (414 خریدار)، پاکستان (293)، امریکا (209)، ویتنام (203)، ترکیه (167)، اکراین (81) می باشند. مهمترین کشورهای فروشنده وایت اسپریت از ابتدای سال 2023 تاکنون شامل: ایران ( فروشنده305)، امارات (165)، کویت (150)، چین (138)، آلمان (100)، هند (83)، افریقای جنوبی (76)، ویتنام (75) و فرانسه (71) هستند.

به استناد به همین وب سایت، 3 صادرکننده برتر وایت اسپریت و HSN کد 27101225 کشور آلمان با 7818 محموله و پس از آن هلند با 5865 محموله و بلژیک با 5520 محموله در رتبه سوم قرار دارند.

بازار جهانی وایت اسپریت تقریباً پراکنده است و بسیاری از بازیگران بزرگ و متوسط ​​بیشترین سهم بازار را در دست دارند. بازیگران اصلی در این بازار استراتژی‌های مختلفی را برای نگهداشتن این بازار عظیم اجرا می‌کنند. استراتژی های مانند: ادغام‌ تولیدات، توافق‌نامه‌ها و قراردادهای استراتژیک با هم می بندند و برای پیدا کردن بازارهای بیشتر دست به آزمایشات و ابداعات می زنند تا زمینه های بازار سازی بیشتری را پیدا کنند.

تعدادی از بازیگران اصلی و عمده این بازار عبارتند از:

  • Shell PLC
  • Exxon Mobil Corporation
  • Bharat Petroleum Corporation Ltd.
  • Neste
  • KAPCO Petroleum Industries FZC
  • DHC Solvent Chemie GMBH
  • Thai Oil Group
  • Total Energies
  • Idemitsu Kosan Co.

به استناد وب سایت: https://www.emergenresearch.com/industry-report/white-spirit-market  میزان گردش مالی به دست آمده از وایت اسپریت در سال 2021 برابر با 83/6 میلیارد دلار بود که با توجه به نرخ رشد 5.8% دریک سال به مبلغ 7.645  میلیارد دلار در سال 2023 رسیده است.

انتظار می رود که روند تقاضا وایت اسپریت سیر صعودی داشته باشد. مهمترین عوامل این افزایش تقاضا را می توان به رشد اقتصادی قابل توجه کشورهای صنعتی بعد از رفع شدن مشکل همه گیری کرونا دانست. در سال 2021، درخواست برای وایت اسپریت بعنوان رقیق کننده رنگ بیشترین درخواست را به خود اختصاص داده بود.

مهمترین دلایل رشد تقاضا برای وایت اسپریت:

بازار وایت اسپریت بر اساس 3 فاکتور مورد بررسی قرار می گیرد:

  • بر اساس گرید (گرید پایین، گرید متوسط، گرید بالا)
  • بر اساس کاربرد آن (رقیق کننده رنگ، تمیز کننده، روغن زدای، سوخت، ضدعفونی کننده، و سایر کاربردها)
  • بر اساس جغرافیای تولید و مصرف (اقیانوس آرام، امریکای شمالی، اروپا، امریکای جنوبی و خاور میانه و افریقا)

در این جا ما وضعیت تولید، توزیع و صادرات وایت اسپریت بر اساس جغرافیا مورد بررسی قرارمی دهیم.

انتظار می رود آسیا و اقیانوسیه در آینده بر بازار جهانی تسلط یابند.

همانطور که پیشتر گفته شد مهمترین کاربرد وایت اسپریت در صنعت رنگ و لاک سازی است که حدود 60% محل مصرف آن می باشد. در حال حاضر آسیا و کشورهای اقیانوسیه (هند و چین) بزرگترین متقاضیان وایت اسپریت هستند و دلیل آن هم روشن است: رشد اقتصادی از سوئی و جمعیت بالای که نیاز به مسکن دارند باعث شده است که این دو کشور با داشتن جمعیت زیاد و رشد اقتصادی بالا بیشترین نیاز به مواد و مصالح مرتبط با ساختمان سازی را داشته باشند. وایت اسپریت معمولاً در صنعت ساختمان سازی، هر جا که از رنگ استفاده می شود، استفاده می شود. رشد صنعت ساخت و ساز جهانی تقاضا برای رنگ ها و پوشش ها را افزایش می دهد و بازار وایت اسپریت را شکوفا می کند.

علاوه بر این، از وایت اسپریت برای مبلمان چوبی یا پارکت های کفپوش هم استفاده می شود و برای کاربرد در صنعت مبلمان مفید است. با توجه به پروژه‌های ساخت‌وساز متعددی که در حال برنامه‌ریزی یا مراحل توسعه در سراسر جهان هستند، انتظار می‌رود رشد مورد انتظار برای مبلمان نیز تقاضای آشکاری را برای وایت اسپریت در سال‌های آینده ایجاد کند.

چین با نرخ پیش‌بینی شده 70 درصد تا سال 2030، و تشویق روند شهرنشینی بالاترین نرخ ساختمان سازی را داراست. بعنوان نمونه، ساخت و ساز چین در سال 2021 با حدود 4.44 تریلیون دلار به اوج خود رسید. در نتیجه، این عوامل تمایل به افزایش تقاضا برای وایت اسپریت در سالهای آینده نیز پیش بینی می شود. انتظار می‌رود که عوامل فوق تقاضای وایت اسپریت را برای کاربردهای رقیق‌کننده رنگ در آینده افزایش دهند.

در ماه مه 2021، شرکت PPG از تکمیل یک سرمایه گذاری 13 میلیون دلاری در تاسیسات رنگ و صنایع وابسته در شهر صنعتی جیادینگ در حومه شانگهای خبر داد. این پروژه شامل هشت خط تولید رنگ پودری و مرکز فناوری رنگهای پودری است. این پروژه ظرفیت کارخانه را سالانه بیش از 8000 تن افزایش می دهد؛ با توجه به ضرورت وجود حلال و رقیق کننده در استفاده از رنگهای پودری نیاز مبرمی به تولید وایت اسپریت خواهد بود.

در کنار چین، هند نیز دیگر بازیگر صحنه است. هند احتمالاً در طول هفت سال آینده حدود 1.3 تریلیون دلار در مسکن سرمایه گذاری خواهد کرد. انتظار می رود شاهد ساخت 60 میلیون خانه جدید باشیم. در دسترس بودن مسکن مقرون به صرفه احتمالاً در سال 2024 حدود 70 درصد افزایش می یابد. انتظار می رود همه عوامل ذکر شده در بالا بازار وایت اسپریت در منطقه اقیانوسیه و آسیا را در آینده بیش از پیش متحول کند.

متخصصان پیش می کنند که بازار وایت اسپریت در آینده رشد بیش از 5٪ را ثبت کند. کووید-19 در سال 2020 بر بازار تأثیر منفی گذاشت. با این حال، اکنون تخمین زده می‌شود که بازار به سطوح قبل از همه‌گیری برسد و انتظار می‌رود که به طور پیوسته رشد کند.

از طرف دیگر، انتظار می رود مسائل محیط زیستی یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر محدود کردن تولید این ماده در آینده شود.

راه حل پیش بینی شده برای بهینه سازی این بازار سفارشی سازی محصولات خاص تر برای یک برنامه کاربردی و مطابق نیازهای خاص بازار است. افزایش تقاضا به عنوان جایگزینی برای ترپینتین احتمالاً به عنوان فرصتی در آینده عمل خواهد کرد.

صادرات وایت اسپریت تحت تاثیر عوامل بالا روز به روز در حال افزایش است. توجه فرمایید که مقررات زیست محیطی برای استفاده از محصولات مبتنی بر ترکیبات آلی فرار (VOCs) باید در صادرات وایت اسپریت مورد توجه قرارگیرد.

شرکت پالایش پترولیوم مدرن ایرانیان تولید کننده وایت اسپریت قادر است وایت اسپریت مورد نیاز شما را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت جهت صادرات یا مصرف داخلی عرضه نماید.

دیگر محصولات تولیدی شرکت پالایش پترولیوم مدرن ایرانیان انواع محصولات نفتی مانند: هیدورکربن های سبک، هیدروکربن های سنگین، پلی اورتان- اپوکسی، تینر روغنی و انواع تینر فوری آماده عرضه برای مصرف کنندگان داخلی و خارجی می باشد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.